Өзін-өзі бағалауды зерттеу
(М. Подохожан орт. сын. оқушылар үшін).
Зерттеуде келесі шкалалар қолданылады:
дені сау-науқас,
ұқыпты-ұқыпсыз,
ақылды-ақымақ,
қайырлы-зұлым,
достар бар-достар жоқ,
көңілді-көңілсіз,
жақсы оқушы-жаман оқушы.
Нұсқаулықта ("дені сау – науқас" шкаласының мысалында) жоғарғы нүктесінде сапа көрінісінің ең жоғарғы дәрежесі ("өмірде бір рет те ауырмаған, ең дені сау адам"), төменгі – ең төменгі дәреже ("көп ауыратын және ешқашан емделмейтін ең ауру адам"), орта – орташа дәреже ("кейде ауыратын, кейде ауырмайтын адам"). Содан кейін экспериментатор сыналушы әр шкалада өзін атап өтуді сұрайды. Топта әдістеме жүргізу кезінде нұсқаулық бірдей.
Әрбір шкаланың сызығы 10 см – ді құрауы тиіс, кейін оны кедергісіз 100 бірлікке бөлуге болады (0 – шкаланың төменгі нүктесі, 100-жоғарғы). Сонда сыналушының белгісіне 100 баллдық жүйе бойынша балдарды еркін беруге болады (бұл ретте "дені сау – науқас" шкаласы бағаланбайды, себебі жаттығу болып табылады).
Ұлдар мен қыздардың өзін-өзі бағалау деңгейінің нормалары (балмен):
|
төмен |
орташа |
жоғары |
өте жоғары |
қыздар |
60-тан төмен |
60-тан 80-ге дейін |
80-нен 90-ға дейін |
90-нан 100-ге дейін |
ұлдар |
52-ден төмен |
52-ден 67-ге дейін |
67-ден 90-ға дейін |
90-нан 100-ге дейін |